r. Imieniny:  A A A

„Dajmy dzieciom miłość, żeby łez nie było” - Wanda Chotomska

Wspomnienia z Roztocza 12.06.2015

Wspomnienia z Roztocza

11 czerwca 2015 roku uczniowie klas młodszych byli na wycieczce na Roztoczu.

Jest to przepiękna kraina obejmująca m. in. Wyżynę Lubelską. Celem naszej wyprawy było zwiedzenie Zwierzyńca i Krasnobrodu oraz ich okolic. Pięknych widoków i atrakcji było co niemiara. Pierwszym etapem naszej wyprawy było zdobycie Bukowej Góry. Poznawaliśmy przy tym, przyrodniczą różnorodność Roztoczańskiego Parku Narodowego. Był tam również punkt widokowy z „roztaczającą się” panoramą na okolicę. Podziwialiśmy krajobraz przedstawiający Sochy – miejscowość, gdzie podczas II wojny światowej Niemcy wymordowali około 200 osób. Odwiedziliśmy też Ośrodek Dydaktyczny RPN, gdzie obejrzeliśmy film o Roztoczu oraz piękną wystawę zwierząt polarnych. Pan przewodnik opowiedział nam też historię Marysieńki Sobieskiej związaną z kościołem św. Jana Nepomucena na Wyspie. Po drodze podziwialiśmy jeszcze wspaniałe stawy „Echo”, gdzie zaprezentowały się nam w całej okazałości koniki polskie. Pełni sił po obiedzie odkrywaliśmy prahistoryczne dzieje naszej planety na Ścieżce Edukacyjnej Dinozaury w Krasnobrodzie, potocznie zwanej Parkiem Jurajskim. Następnie odwiedziliśmy kapliczkę „Na wodzie” z cudownym źródełkiem (wspaniała orzeźwiająca woda J) oraz Sanktuarium MB Krasobrodzkiej z przyległą do niego ptaszarnią, muzeum wieńców dożynkowych oraz muzeum etnograficznym wsi krasnobrodzkiej.W drodze powrotnej przybyliśmy do miasteczka znanego z wiersza Jana Brzechwy „W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie i Szczebrzeszyn z tego słynie". Dlatego umieszczono tu drewniany pomnik chrząszcza grającego na skrzypcach przy malowniczym źródełku. Wspomnienia uwieczniliśmy na zdjęciach, do obejrzenia, których serdecznie zapraszamy.