r. Imieniny:  A A A

„Dajmy dzieciom miłość, żeby łez nie było” - Wanda Chotomska

Wycieczka do Kazimierza i Janowca 2017 08.06.2017

Wycieczka do Kazimierza i Janowca 2017

Dnia 25 maja uczniowie klas I – III wraz ze swoimi opiekunami uczestniczyli w całodniowym wyjeździe edukacyjnym z biurem turystycznym „Perkoz”.

Była to długo oczekiwana wycieczka do Kazimierza oraz do Janowca.
Kazimierz Dolny to niezwykle malownicza miejscowość, bardzo stara polska osada nad Wisłą. Pierwszym etapem naszej podróży było przejście obok starych spichlerzy do wąwozu lessowego „Norowy Dół”. Musieliśmy wykazać się tu nie lada sprytem, żeby nie przewrócić się wprost do szemrzącego strumyka utworzonego przez wcześniejsze opady deszczu. Dobra kondycja potrzebna była też w czasie wejścia na Górę Trzech Krzyży. Pewnie właśnie wielkie zmęczenie nie pozwaliło niektórym na wysłuchanie historii tego miejsca. Oglądając Zamek i Basztę z XIII wieku podziwialiśmy panoramę miasta i okolicy. W trakcie zwiedzania Rynku – zabytkowych kamienic, studni i kościoła – wysłuchaliśmy legendy o kogucie, symbolu Kazimierza. Kto chciał, zakupił ten bardzo smaczny wypiek w miejscowej piekarni. Żeby nie opuściło nas „szczęście”, każdy sięgał do nosa psa. No i pamiątki… bez nich wycieczka byłaby przecież nieudana.
Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy spacerem wzdłuż Wisły do przystani statków, aby „Piratem” wyruszyć w rejs po rzece. Mieliśmy wspaniałą pogodę i przy lekkiej bryzie słońce opaliło nas na statku.
Do Janowca przyjechaliśmy ciuchcią, w której śmiesznie podskakiwaliśmy nawet na najmniejszych nierównościach. W historii Zamku w Janowcu wszystkich najbardziej zainteresowała legenda o białej damie, która regularnie o północy ukazuje się na murach.W ten sposób zrealizowaliśmy ostatni punkt wyjazdu. Zmęczeni, ale pełni wspaniałych wrażeń i przeżyć wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Wycieczka była bardzo udana, a wspomnienia po niej na długo pozostaną w naszej pamięci.

Wycieczka Kazimierz-Janowiec 2017

szkolne-098_189e4.jpg szkolne-097_15339.jpg szkolne-096_0dcfc.jpg szkolne-095_74f53.jpg szkolne-094_0e7f8.jpg szkolne-093_049c6.jpg szkolne-092_06504.jpg szkolne-091_8fe05.jpg szkolne-090_2704a.jpg szkolne-089_de258.jpg szkolne-088_6db6f.jpg szkolne-087_18a86.jpg szkolne-086_84621.jpg szkolne-085_50ea0.jpg szkolne-084_8d0e3.jpg szkolne-083_1b539.jpg szkolne-082_b6c20.jpg szkolne-081_611a0.jpg szkolne-080_6a56c.jpg szkolne-079_f0272.jpg